Виховна робота

Виховна робота

Додайте текст тут...

Свято Калити

Клас святково прибраний. Це українська хата, з лавами та вишитими рушниками та піччю.

Господиня

Казали, що на калиту дівчата прийдуть, а до цих пір немає.

(Стукіт у двері)

Господиня

Напевно, це вони поспішають.

Дівчинка

Добрий день, хазяєчко! А чи можна до Вас на вечорниці?

Господиня

Поспішайте, дівчатонька

Все приготувати,

Бо пора вже вечорниці

Всім нам починати.

Та й запросим до нас в гості

Хлопчиків гарненьких

Щоби вони разом з нами

Дружно працювали,

Андріївські вечорниці

Піснею стрічали.

(Пісня «Галя по садочку ходила»)

Господиня

Ой , які ви дівчатонька, всі гарні та гожі.

(Стукіт у двері)

Дівчинка

Ой, там щось грюкнуло?

Господиня

Та це вам почулося.

(Стукіт повторюється)

Дівчинка

Та ні, щось грюкнуло.

Господиня

Ану ж, дівчатка подивіться, хто там?

(Входять дівчатка з хлопчиком)

1 дівчинка

Що ти хотів підперти нам двері, щоб не відчинилися, і прив»язати віник до стріхи?

2 дівчинка

Ти хотів нам шкоди наробить?

3 дівчинка

Покараємо тебе!

4 дівчинка

Давайте вкинемо його у воду!

Хлопчик

Відпустіть! Відпустіть!

(Хлопчик співає)

Чи я тату не доріс,

Чи я тату переріс,

Що не рублена хата,

Що не люблять дівчата.

Хлопчик

Відпустіть!

5 дівчинка

Не просись, все одно не відпустимо, ми для вас же стараємося, а ти нам заважаєш вечерю готувати.

Хлопчик

Я більше не шкодитиму, а як відпустите, то веселих хлопців повну хату приведу.

6 дівчинка

Правда приведеш?

Хлопчик

Їй - богу , приведу!

(Хлопчик приводить хлопчиків)

Дівчинка

До нас, до нас, парубочки,

Бо в нас вечорниці.

(Пісня «Веселі гуси»)

Господиня

Тож і ви хлопчики, сідайте за роботу, а ми з дівчатками будемо калиту ліпити.

(Хлопці лущать качани кукурудзи)

Господиня

Гарно і старанно працювали хлопчики і дівчатка. Ось погляньте, яку ми з дівчатками виробили калиту. Тепер треба її в піч садити, щоб випеклась.

Всі разом

Гори вогонь ясно,

Спечи нам калиту красну

Щоб ми її кусали

І горя не знали.

Господиня

Та перед тим, як саджати калиту в піч, дорогу до неї окроплюють свяченою водою і приказують:

Водице - студениця

Окропи калиті дорогу.

Від печі до стелі,

Щоб були ми веселі.

(Калиту саджають у піч)

Господиня

А тепер цією водою всіх вас умию, аби були всі гарні та красні, як наша калита.

Дивлюсь я на вас діти: такі ви всі гарні і до роботи охочі. І згадую, як розповідала мені моя бабуся, що коли вона була молодою, то також збиралися на вечорниці. Там вони вишивали, пряли, дерли пір»я на подушки і обов»язково співали і жартували.

Господиня

А чи знаєте ви хлопці гуморески.

1 хлопчик

Ішов Гриць з вечорниць

Вночі слободою.

Сидить сова на воротах,

Крутить головою.

Він сердега, як побачив,

Та через городи.

Заплутавсь в бур»яні,

Та й наробив шкоди.

2 хлопчик

В нашій Шполі густо хати

Вітер не провіє

Сама мати ложки миє,

Бо дочка не вміє.

3 хлопчик

Ішов Гриць з вечорниць

Темненької ночі

Сидить гуска над водою,

Вирячила очі.

Він до неї : гиля - гиля

Вона й полетіла.

Коли б не втік осокою,

Була б Гриця з»їла.

Господиня

Гострі ви на язик та дотепні.А чи любите ви танці?

пропонуємо вашій увазі «Гопачок».

(Пісня «Гопачок», танцюють дві дівчинки)

Господиня

Ось погляньте, діти

А калита сходить

Славна та ясна

На весь світ прекрасна.

З калитою будьте здорові,

З калитою дорогою.

З пресвітлим празником Андрія.

(Господиня вклоняється)

Дівчинка

Ой, калита, калита

Із чого ти вилита?

Господиня

Ой я з жита сповита

Та й сонцем налита

Для красного цвіту

По білому світу.

(Прив»язують до калити червону стрічку.

Призначають Калитинського, дають квача)

Пан Калитинський

А чи хто хоче калиту кусати?

Хлопчик

Я хочу.

Пан Калитинський

А ти хто?

Хлопчик

Я - пан Коцюбинський.

Їду, їду калиту кусати.

Пан Калитинський

А я буду сажею писати.

Пан Коцюбинський

Пиши чи ні, а я на білому коні, і калита мені.

(Підстрибує і кусає калиту).

(Забігає чорт)

Чорт

І я хочу калиту кусати.

Господиня

А чи можеш наші загадки відгадати?

1. Що у світі найсильніше? (Вода)

2. Що у світі найшвидше? (Світло)

3. Скільки в небі зірок? ( Як у морі піску)

4. Скільки в морі піску? ( Як на землі трави)

5. Скільки на землі трави? (Як промінців у сонця)

6. Скільки промінців у сонця? (Скільки думок)

Господиня

Тож кусай калиту.

Чорт

Смачна калита, вкусив аж душа сонцем засяяла. Я теж не з порожніми руками прийшов. Я Андрію - гостинців - цукерок приніс.

МИ ДІТИ ТВОЇ, УКРАЇНО

2 клас

Мета. Розширювати знання дітей про рідну Україну, українську мову, формувати почуття незалежності до своєї країни, до історії та традицій. Виховувати любов до рідного краю, рідної мови.

Обладнання. Святково прибраний зал, навкруги вишиті рушники, портрет Т.Шевченка, діти в українських костюмах.

Хід свята

((Виходять хлопчик і дівчинка з хлібом-сіллю на українському рушникові)

1учень

Добрий день вам, любі люди!

Хай вам щастя - доля буде,

Не на день і не на рік,

А на довгий-довгий вік.

2учень

Гостей дорогих

Ми вітаємо щиро,

Стрічаємо хлібом,

Любов'ю і миром.

Учитель

Шановні гості, дорогі діти! Вітаємо вас на святі «Ми діти твої, Україно!»

3учень

Є багато країн на землі,

В них озера, річки і долини...

Є країни великі й малі,

Та найкраща завжди - Батьківщина.

4 учень

Рідна Вкраїно, моя земля,

Серцем горнуся до тебе .

Цвітом ти вкрита рясним

Небом блакитним, ясним.

5 учень

Рідний край, моя країна,

Все це мила Україна.

Все, що є навколо і росте,

Любить серденько моє.

6 учень

Ми діти твої, Україно,

Як в колосі ніжна зернина,

Як квітка у пишнім вінку,

Ми любимо землю свою.

Вчитель

Щасливі ми, що народилися і живемо на такій чудовій мальовничій землі, в нашій славній Україні. Тут жили наші діди, прадіди, тут живуть наші батьки тут корінь роду українського, що сягає сивої давнини. І де б ви не були, скрізь відчуваємо поклик рідної земля, хвилюємося аж до сліз, зачувши рідне слово.

(Виходять дівчатка і хлопчик в українському одязі)

1-а дівчинка

Українка я маленька.

Україна - моя ненька.

В неї щира я дитина,

Добра, люба та єдина.

2-а дівчинка

Вірна я дочка народу,

Бо козацького я роду,

Щиро я свій рід кохаю,

Роду іншого не знаю.

3-я дівчинка

На Вкраїні народилась.

В свою маму удалась.

Все, що рідне, я кохаю,

Всім, хто рідний, помагаю.

І чужому я навчаюсь,

Але й свого не цураюсь.

Вчитель

Хто ти, хлопчику маленький?

Хлопчик

Я - син України-неньки!

Українцем я зовуся

Й тою назвою горджуся.

В мене вдача щира й сміла,

І відвагу духа й тіла,

І душа моя здорова,

Українська в мене мова.

4-а дівчинка

Я маленька українка,

Віночок сплітаю

І про рідну Україну

Пісеньку співаєм.

(Пісня «деревце роду»)

Вчитель

Славним представником української нації є і був Тарас Григорович Шевченко - геніальний український поет. В своїх творах він возвеличує Україну, її чудову природу, українську мову, наш народ. Послухайте уривки з творів Тараса Шевченка.

Встала весна...

Встала весна, чорну землю

Сонну розбудила,

Уквітчала її рястом,

Барвінком укрила;

І на полі жайворонок

Соловейко в гаї

Землю, убрану весною,

Вранці зустрічають...

Вранці

Защебетав жайворонок,

Угору летючи;

Закувала зозуленька,

На дубі сидячи;

Защебетав соловейко -

Пішла луна гаєм;

Червоніє за горою;

Плугатар співає.

Зоре моя вечірняя

Зоре моя вечірняя,

Зійди над горою.

Поговорим тихесенько

В неволі з тобою.

Розкажи, як за горою

Сонечко сідає,

Як у Днніпра веселочка

Воду позичає...

Світає

...Світає,

Край неба палає,

Соловейко в темнім гаї

Сонце зустрічає.

Тихесенько вітер віє,

Степи, лани мріють,

Між ярами над ставами

Верби зеленіють.

Вчитель

На протязі всього історичного розвитку української держави українців супроводжували запальні танці,в яких відчувався і бойовий дух, веселий настрій, ніжність і любов.

(Український танок)

Вчитель

Найбільше і найдорожче добро в кожного народу - це його мова, та жива схованка людського духу, його багата скарбниця, у яку народ складає і своє давнє життя, і свої сподівання, розум, досвід і почуття.

1учень

Українська мова -

Давня й молода.

Світить рідне слово

Як жива вода.

Звідки воно взялось -

Діло не просте...

В душу засівалось,

Із душі росте.

2учень

Солов'їну, барвінкову,

Колосисту навіки -

Українську рідну мову

В дар дали мені батьки.

Берегти її, плекати

Буду всюди й повсякчас,

Бо ж єдина, так, як мати -

Мова в кожного із нас.

3 учень

Ти постаєш в ясній обнові,

Як пісня, линеш, рідне слово.

Ти наше диво калинове,

Кохана материнська мова.

4 учень

Рідна мово українська,

Ти душа мого народу,

Будь від роду і до роду,

Рідна мово материнська.

5 учень

Мово рідна, слово рідне! Хто вас забуває,

Той у грудях не серденько,

Тільки камінь має.

Як ту мову нам забути,

Котрою учила

Нас всіх ненька говорити,

Ненька наша мила.

(«Пісня про мову»)

Вчитель

Для кожного народу дорога його мова, а нам українцям, найближча до серця- українська. Вона співуча і багата.

6 учень

Зі слова починається людина,

Із мови починається мій рід.

Ласкава, мамина, єдина

Щебече соловейком на весь світ.

7 учень

Мати, мова, Батьківщина -

От і вся моя родина.

Батьківщина, мати, мова -

Три джерельні, вічні слова.

Батьківщина, мова, мати -

Нас повік не розв'язати.

8 учень

Бентежна, тополина, калинова,

Не випита, не вибрана до дна.

Моя українська, свята наша мова

Бринить, як бандури струна.

(У виконанні Олександри Маламуж звучить українська народна пісня на слова Тараса Шевченка «Зацвіла в долині червона калина»)

Вчитель

Світ мови оточує людину від народження. Ще дитина не вміє розмовляти, а вже уважно прислухається до голосу матері, засинає під колискову пісню. Любов до рідного краю, до мови починається з материнської коли саночки. У ній материнська ласка і любов, світ добра , краси і справедливості.

9 учень

Рідна мова! Рідна мова!

Що в єдине нас злива,

Перші матері слова,

Перша пісня колискова!

10 учень

Як була я ще маленька,

Колисала мене ненька.

Колисаночку гойдала

Й ніжну пісеньку співала.

(«Колискова пісенька»)

Вчитель

Наша українська мова багата на прислів'я та приказки про рідну Україну, про українську мову, про наш народ.

  • Слово до слова - зложиться мова.
  • Без верби і калини - нема України.
  • Що країна - то родина.
  • Не вислухана мова не варта нічого.
  • Землю прикрашає сонце, а людину - праця.

Вчитель

Ось бачите, діти, яка багата і чудова українська мова. Вона, мов джерельна вода, яку черпаєш, а їй немає кінця, ні краю. То ж прислухайтеся, діти, до порад Мага Словесності.

Маг Словесності

Учи, дитино, рідну мову,

Гордися нею і лелій.

А зрадити голубоньку чудову

Ти навіть в думці не посмій.

Молися нею юними вустами -

Вона твоя, як серце і душа.

Вона від прадіда, від тата і від мами,

Вона - Шевченкова, Франкова, Куліша.

Люби її, як матінку й природу,

Горнись до неї - ти ж бо її син!

Вона - безсмертя рідного народу,

Могутній, вічний України дзвін.

(Слово надається юним поетам класу)

Андрій Максименко

Рідна мова

Я люблю свою Батьківщину,

Я люблю своїх тата і маму,

Я люблю свою рідну мову

Милозвучну, дзвінку і багату.

В ній я чую, як грім гуркоче,

Як на трави спадають роси.

І на дубі голуб туркоче,

А верба розчісує коси.

Наша мова - це мамина пісня -

Ніжна, лагідна, колискова.

Це минуле і наша дійсність

Й завжди мудре батькове слово.

Мова рідна ясна, як сонце

Й вітерець, що тріпоче у вітті.

Пам'ятаймо, що ми - українці

Й наша мова - найкраща у світі.

Ярослав Шевченко

Де найти такий ще край

Де найти такий ще край

Гори, море, водограй,

Скелі, кручі і долини.

Щебет пташки цвірінчить,

На поляні звір біжить.

Шепіт зерен золотих,

Дзвін струмочків чепурних.

Все разом моя країна

Найгарніша - Україна.

Вчитель

Наше свято наближається до кінця. Ми були б раді та щасливі, якби від сьогоднішнього свята ви, дорогі діти та гості, залишили у своєму серці одну краплину любові до рідної України, рідної мови.

(Пісня «Барвічата»)

Тема. «Де козак, там і слава!»

Мета. Розширити знання учнів про запорізьких козаків, їх традиції, побут, звичаї. Формувати пізнавальний інтерес, громадянську компетентність. Розвивати фізичні якості: спритність, кмітливість, активність. Виховувати в учнів шанобливе ставлення до запорізьких козаків і спонукати до наслідування кращих рис: добродушності, безкорисності, товариськості, героїзму та патріотизму до рідного краю, почуття дружби, товариськості, взаємовиручки.

Обладнання. Мультимедійні засоби, книги з історії українського козацтва, булава, спортивний інвентар: м'ячі, обручі, кеглі, канат, кукурудза, квасоля, горох, картопля.

Хід заходу

( Під звуки «Козацького маршу» до залу заходять козачата)

Ведуча. Шановні батьки, гості. Сьогодні ми на одну мить поринемо в далеке минуле нашої країни і помандруємо козацькими стежками. За давніх часів в Україні є така добра традиція: після трудового дня проводити свій вільний час, збираючись разом, у єдине коло, з розвагами, іграми, продемонструвати сильний характер і найкращі фізичні якості.

Ми зібралися, щоб переконатися, що наші хлопчики є нащадками славного козацького роду, що в наших жилах тече кров сміливих, відважних, розумних людей - вільних козаків.

Ведуча. Оцінюватиме змагання журі у складі (називає членів журі).

(Команди шикуються для козацької переклички та проведення змагань. Кожен курінь називає назву куреня, девіз, бечівку та привітання суперникам)

Гетьман.

Сини мої, козаки! Я, гетьман козацького війська наказую провести змагання двох куренів, щоб підняти бойовий дух і мудрість нашого козацтва.

Курені, шикуйтесь!

Привітання куренів один одного

Отаман першого куреня (командує)

Курінь «Побратими»! Рівняйсь! Струнко!

Наш девіз:

Хоробрим будь, часу не гай

І близьким друзям допомагай.

Наша речівка:

Козак - слабкому захисник!

Цінувати силу звик!

Привітання суперникам:

Нехай знає рідна мати - вільна Україна:

Козаки ми ще маленькі - зате гідна зміна.

Отаман другого куреня (командує)

Курінь «Берегиня»! Рівняйсь! Струнко!

Наш девіз:

Дайте нам побільше каші,

Перемоги будуть наші.

Наша речівка:

Козак - чесна, смілива людина,

Найдорожча йому Батьківщина!

Привітання суперникам:

Душу й тіло ми положим за нашу свободу

І покажем, що ми браття козацького роду.

Гетьман

Вільно.

(Пісня «Козачата»)

ВІКТОРИНА

  • Як називається козацька держава? (Запорізька Січ)
  • Острів, де жили козаки. (Хортиця)
  • Кому було заборонено ступати на Січ? (Жінкам)
  • Вірний друг козака. (Кінь)
  • Що означає слово козак? (Вільна людина)
  • Як називалось козацьке житло? (Курінь)
  • Козацька зачіска? (Оселедець)
  • Яка головна страва була у козаків? (Куліш)
  • Як називались козацькі човни? (Чайки)
  • За що боролись козаки? (За волю)

Ведуча

Кінь і козак - нероздільне поняття - це одне ціле, але для того , щоб добре сидіти в сідлі, переборювати великі відстані, на скаку вести бій, треба багато тренуватися.

· Естафета «Вершники»

Перший учасник надягає обруч, другий тримається за обруч. Так вони вдвох повинні оббігти стійку (9 м від старту) і бігцем повернутися назад, передати обруч наступній парі.

Ведуча

Козаки дуже любили коней. Без коня важко уявити собі життя козака. Козак навчав коня, розмовляв з ним, називав братом.

· Естафета «Чий кінь спритніший»

Проскакати на «коні» (м'ячі) дистанцію, повернутись у курінь і передати «коня».

Ведуча

Кожен козак вважає своїм обов'язком влучно стріляти. Зараз ми перевіримо, які ви стрілки.

3. Естафета «Стрілець»

Проти кожної команди на відстані 6 м установлюються квадратом 4 кеглі. Кожен гравець повинен м'ячем збити кеглі. Потім побігти за м'ячем і передати його наступному . Виграє команда, яка збила більше кеглів.

Ведуча

Козаки були вмілими мореплавцями, на своїх «чайках» і маленьких човнах здобували перемоги. Але для цього їм необхідно було переборювати багато переправ і перешкод.

4.Естафета «Переправа»

Напроти кожної команди на відстані 2м від старту лежать мішки. За командою потрібно прострибати відповідну відстань та передати естафету наступному гравцю.

Ведуча

Козаки були вмілими воїнами, брали в облоги фортеці і охороняли їх. А добирались до них підземними ходами.

5. Естафета «Підземний хід»

Навпроти кожної команди мішки по 3м довжиною. За командою учасникам куренів потрібно пролізти через мішок.

Ведуча

Кожного дня їли козаки куліш та галушки. Картопля була теж незамінною стравою козаків. Тому козаки весною обов'язково саджали картоплю, а потім збирали.

6. Естафета «Як козаки збирали картоплю»

Перший учасник біжить до «городу», «збирає врожай» - картоплю і повертається до команди і т.д. Перемагає команда, яка першою зібрала врожай.

Ведуча

Щоб мати силу, треба добре їсти. Козаки самі дбали про себе і готували їжу самі.

7. Естафета «Кашовари»

Треба перебрати квасолю ( відібрати горох, кукурудзу, квасолю).

Ведуча

В Україні з давніх часів козаки мірялися силою. І зараз ми проведемо естафету» Силачі».

Естафета «Перетягування канату»

Команди шикуються одна перед одною уздовж канату. Середина каната відзначена стрічкою. За сигналом кожна команда береться за свою половину каната і намагається перетягнути протилежну команду.

(Звучить пісня «Козачата»)

Гетьман

Я - гетьман усіх вільних земель українських і всієї держави - даною владою і своєю волею велю привітати найсміливіших, найдружніших козаків.

(Журі оголошує переможців змагання, нагороджує грамотами і подарунками)

Ведуча

Ось і закінчилися змагання. Наші команди показали, що вони - гідні нащадки славного козацького роду, справжні козаки.

Навчайтеся бути здоровими! І навчайте цього інших людей, що оточують вас. Успіхів вам і здоров'я!

Випускний вечір в 4-Б класі

Пісня «Деревце роду»

Вчитель.

Доброго дня вам, дорогі наші батьки, вчителі та гості. Ми раді вас вітати у нашому затишному залі.

Сьогодні у нас найрадісніший і найсумніший день. Найрадісніший - бо наші діти дорослішають, мріють навчатися далі, працювати, творити і жити.

А найсумніший - бо наші дітки прощаються з затишним куточком, в якому раділи і сумували, плакали і сміялися всі 4 роки. Але сьогодні свято, і давайте дорогі наші гості не сумувати, а проведемо ці 4 роки вашого навчання так, щоб вони залишилися в пам»яті.

Дівчинка

А зараз давайте всі разом заглянемо до першого класу.

( Пісня «Школа відчиняє двері нам свої»)

Вірш «До школи»

Ну, прокидайтеся, діти:

Ранок - до книжки пора!

Сонечко встигло залити

Все посереду двора!

Швидше вдягайтесь до школи!

Кращі прогаєте дні, -

Пізно вертати , - ніколи

Їх не повернете, ні!

Змалку кохайтесь в освіті,

Змалку розширюйте ум,

Бо доведеться у світі

Всяких назнатися дум.

Дівчинка

А ось які цікаві пригоди трапляються з першокласниками.

Першокласник Вова повернувся зі школи, заявляє батькам:

  • Все! Я до школи більше не піду!
  • Чому? - дивується мама
  • Бо там примушують читати і писати, а я ж іще не вмію. А от розмовляти я вмію, та чомусь саме цього на уроках і не дозволяють!

Віталик все ніяк не міг звикнути, що на уроці не співають, і тому мугикаючи, наспівував веселі мелодії.

  • А як ми вчилися, знаєте? Наприклад, Ваня рахував на пальцях, ховаючи руки під парту.
  • Коли Катя сиділа разом із Машею, то рахували вони теж разом.
  • Антон тримав руки на парті і рахував за допомогою своїх пальчиків.

(Пісня «Вчать у школі»)

Дівчинка

В першому класі ми дізналися, що в школі є довгі та нескінчені уроки та маленькі перерви.

Вірш «Про перерву та урок»

Юра твердить, що перерва -

Втричі більша від уроку,

Бо встига Юрко за неї

Купу справ зробить, нівроку.

За перерву Юра встиг

Насмішити в класі всіх

Ще й на Славі покататись

Десь залізти встиг у фарбу,

Гулю встиг набить об парту.

Й на портфель Руденко Лізи

Причепить якусь мармизу

Ще Юрко - герой! - зумів

Поплювати в горобців

В двір помчав - аж тут дзвінок:

Знову треба на урок!

Та в Юрка спокійні нерви,

Бо урок мине за мить,

Ну а потім знов перерва:

Встигне купу справ зробить!

(Пісня «Розбишака - забіяка»)

Хлопчик

Як часто ми починали «нове життя» і говорили самі собі. «Завтра почну краще вчитися. Виконаю вправу гарнесенько з української мови і задачу сам вирішу з математики. А читати буду кожного дня. І тільки тоді буду вчитися на відмінно.

Вірш «Нове життя»

Вчора Вітя так промовив:

  • З мене - досить

От вам слово: я почну

Життя нове!

Аркуш взяв та олівець,

Сів - і пише по порядку

В сім встаю, роблю зарядку,

Чищу зуби, мию шию.

Неодмінно вуха милю.

Потім - кухня. Там сніданок

Всім готую сам, без мами.

Потім мию, підмітаю

І до школи поспішаю...

Ще у плані пунктів двадцять

Та не варто зупиняться...

Чому? - питаєте.

Все просто, бо знову мама

Миє посуд, підмітає та готує...

А Вітько?! Вітько не чує,

Він у ліжку досі спить

Зате над ліжком план висить...

(Пісня « Чижик і Зойка»)

Дівчинка

А зараз, щоб відпочити, ми проведемо хвилинки гумору.

Непосидючий Діма

Непосида Діма на стільці гойдався.

Перший раз гойднувся - і перевернувся.

Другий раз гойднувся - знов перевернувся.

Третій раз гойднувся - теж перевернувся!

З того часу Діма - більше не гойдався.

Балакучий Іванко

Як говорить Ваня,

То руками махає:

І отак, ще й отак,

Не Іванко, а вітряк!

І здається, що за мить

Наш Іванко полетить.

Дівчинка

А скільки витримав за ці 4 роки різних ударів, сильних терзань наш рідний портфель. Влітку нам був, як парасолька, а взимку - то найкращі санчата. А чого ми тільки в ньому не ховали: і камінці, і двійки, і рогатки. Але він був найкращий.

Інсценізація вірша «А що в портфелі?»

Що таке надворі сталось?

Що за крики? Що за галас?

  • Бий! Давай! Гати мазило!
  • Ти куди? Суддю на мило!..

Зрозуміло: там - футбол.

І комусь забили гол.

Два портфелі, як і слід, штанги замінили,

На воротах - мій сусід, воротар умілий.

Знов - прохід! Ось-ось заб»є... Штанга!

Ех невдало: глянь усе

Із портфеля враз все повипадало!

Нумо, гляньмо, що у ньому,

Поки йде завзята гра, бо ж портфель

Усім відомо - є обличчям школяра!

Ось - книжки! Та що це з ними?

Чом вони у плямах синіх,

Пошматовані, брудні,

Страшно глянути на них!

Подивіться на сторінку -

Не сторінки, а «картинка»,

Помальована така! -

Ніби побували вчора в людожерливих руках!

Ще й написано, послухай.

«Хто зачепить, дам у вухо!»

Тільки підпису нема...

Ось - якийсь папір в лінійку,

А на нім - товстенька двійка.

Що ж воно? Пробачте, прошу

Виявляється це зошит.

Але дивний він такий,

Мов іде у ньому бій!

Буква з буквою зчепились -

Аж гуде навкруг земля.

І штовхається щосили,

І вилазить на поля!

В - волає, Г -горлає,

Л - на дві ноги кульгає,

О - як бублик, П - як пилка!

Що не слово - то помилка,

А буває навіть дві!..

Аж гуде у голові.

Ось, наприклад, прочитайте

«Мошеністом робеть тато».

Ні, читать не варто більше,

Адже далі буде гірше...

Ось - щоденник. Що за диво?

Та невже - Мишка?

І впізнати неможливо -

Чистота у нім така.

Розгортаємо сторінку...

Гляньте - чисто як сльоза.

Де поділися оцінки?

Їх напевно кіт злизав...

Онде - слід від одиниці,

Онде - двійку стерто вправно.

Ну нарешті я узнав,

Чом і чистим і охайним

У Юрка щоденник став.

Ось - дрібніші речі далі:

Ручка й гумка у пеналі,

Два обтертих олівці,

Та чотири камінці.

А навіщо камінці?

Щоб ганяти горобців,

Чи жбурляти нишком-тишком

У якусь бездомну кішку.

Ну а це?..Невже шкарпетка?!

Так, звичайно, це - вона!

А чому вона в портфелі,

То Юрко і сам не знав...

Ось який портфель незвичний

У знайомого мого.

Отаке його обличчя -

І не бачити б його!

Що ж гадаю, всім нам ясно,

Інших слів тепер нема.

(Пісня «Країна Сором»)

(Нагородження мам грамотами)

Дівчинка

Хто у радості і в горі

Завше поруч з нами?

Це, звичайно, перша ненька -

Наша рідна мама!

Мама! Найдорожче слово в світі!

Де б не був ти, що б ти не робив,

Назавжди вона твій шлях освітить

Ніжним серцем, відданим тобі.

В дні важкі і в дні, на щастя щедрі,

Не забудь: вона - завжди в тобі!

Тож живи, як мама, - щиро й чесно,

І, як мама, - світ оцей люби!

Мама! Мама! - гарне слово,

Тільки скажеш - все готово!

«Мамо, кашки!» - кашка є.

«Мамо, чаю! - вже наллє.

«Мамо, спатки!» - вже роздутий,

І у ліжку, і укритий.

«Мамо, ніжку зав»яжи»

«Мамо, казку розкажи!»

Мама! Мама! Гарне слово.

Тільки скажеш - все готово!

Чи є в світі що світліше,

Як мамині очі,

Що все зорять за дітками

Вдень і серед ночі?

Чи є в світі, що миліше,

Як мамині руки,

Що працюють для дитини

Щиро без примуси?

Чи є в світі що щиріше,

Як серденько мами,

Як б»ється для дитини

Днями і ночами,

Чи є в світі що дорожче,

Як мама кохана,

Що трудиться для дитини

До ночі від ранку?

(Пісня про маму)

Дівчинка

Дорогі наші бабусі! Ми про вас не забуваємо.

Хлопчик

Дорогі наші татусі, не сумуйте, ми про вас теж не забуваємо. Пам»ятайте, що ми не маленькі, що на нас вже не треба гримати, а потрібно проводити виховні індивідуальні бесіди.

В день оцей святковий і чудовий

Нехай вам сонце ллє тепло до ніг.

Радості вам, щастя і здоров»я На роки, на довгий вік.

(Пісенька для тата й мами)

Вчитель

Дівчатка наші танцюристи

Сучасний танець полюбляють

І всіх гостей своїм талантом

Сьогодні привітають.

(Сучасний танець)

Вчитель

хто в нас любить фізкультуру?

В кого сильні дух і тіло?

Футболісти Вова й Саша

Форварди і гордість наша.

Вчитель

Твори Владіка читаю

Насолоду від них маю.

І в майбутньому йому

Успіхів бажаю.

Вчитель

Андрій І Саша - прихильники мови

Пишуть охайно, знають чудово

Про культуру мови вони дбають,

Участь у конкурсах приймають.

Вчитель

Владик І Катя - знані дзюдоїсти!

Їм не треба більше каші їсти.

Щоб суперника враз побороти

І отримати медалі й нагороди!

Вчитель

Дмитрик - наш поет сучасний

Гарний хлопчик, класний.

Вміє вірші він складать

І діток всіх розважать.

(Діма читає вірш «Україна»)

Вчитель

Любить музику Мишко

На баяні грає

Із захопленням танцює

І всіх звеселяє.

(Міша грає на баяні)

Вчитель

Каріна й Люда -найкращі танцюристки!

Ще із дитячого садочка - улюблені артистки!

Без виступів і танцю життя не уявляють -

Вітайте! Українським таночком вас зараз привітають!

(Дівчатка танцюють сучасний танець)

Вчитель

А найкращі танцюристи

В класі Люда й Стас

Полюбляють українські. І сучасні

Люблять вальс

Затанцюють вам охоче

І покажуть вищий клас.

Хлопчик

Ми пройшли чотири класи,

Розлучитися нам час,

Та не будем сумувати -

Все в майбутньому у нас.

Хлопчик

Ще попереду канікули -

Найвеселіші деньки.

От тоді нам буде ніколи

Бо треба мчати босими наввипередки.

Хлопчик

Жде нас п»ятий клас, дев»ятий

І одинадцятий теж.

Розумнішать і добрішать

Школа вчить кожного із нас.

(Пісня «Золотий ключик»)

Випускне свято «Прощавай, початкова школо»

Мета. Виховувати у дітей повагу до школи; розвивати інтерес до навчання у середній школі, пам'ять, мислення, артистизм, виразність мовлення; підбити підсумки роботи класної родини за чотири роки навчання та підготувати учнів до переходу у 5 клас; висловити подяку дирекції школи, працівникам школи, батькам та дітям.

Вчитель

Шановні батьки, вчителі, гості! Ми зібралися сьогодні з нагоди особливого свята, якого немає в жодному календарі. На цьому святі зустрічаються і біль розлуки і світлі надії, радість з майбутнім.

(Пісня «Здрастуйте, батьки»)

Учень

Леді і джентльмени! Пані та панове! Сьогодні в житті кожного з нас, в житті нашої школи знаменна подія.

Учень

День сьогодні такий незвичайний.

Сонце встало, умите в росі.

Скликав до школи нас дзвоник останній,

І зібрались на свято усі!

(Звучить дзвоник)

1 учень

Слухайте! Слухайте!

2 учень

І не кажіть, що ви не чули?

3 учень

І не кажіть, що ви не бачили?

4 учень

Сьогодні в нашій школі свято!

З нагоди закінчення початкової школи.

5 учень

Знайомтесь!

6 учень

Веселий!

7 учень

Дружний!

8 учень

Пустотливий!

9 учень

Трішечки галасливий!

Разом

Четвертий клас!

10учень

Клас налічує 25 учнів.

11 учень

Загальний вік -

12 учень

Загальний ріст -

13 учень

Загальна вага -

14 учень

Причому за 4 роки навчання в початковій школі кожен в середньому виріс на 15 см і поправився на 4 кг.

15 учень

З'їли 4 тонни хліба і випили 5 бочок чаю.

16 учень

Ну, пару раз посварилися і побилися, але це така дрібниця!

17 учень

А ще ми набралися розуму, навчилися дружити і веселитися!

18 учень

Сьогодні ми прощаємось з початковою школою.

19 учень

От добре, бо я вже думав, що ця мука ніколи не скінчиться.

20 учень

А що далі?

21 учень

Я від старших чув, що на нас чекає середня школа.

22 учень

А мені розповідали, що там справжнісінька каторга: твори, перекази, контрольні та ще іспити якісь!

23 учень

Щось мені вже не хочеться туди.

24 учень

Давайте краще залишимося в початковій школі, тут ми вже все знаємо, будемо відмінниками.

25 учень

Еге, якби ж так можна було! Але час назад не повернеш...

(Пісня «Школярі-школярики»)

Учень

Швидко, мов птахи, роки пролетіли,

Спогади гарні про себе лишили.

Ми не забудемо перший дзвінок,

Який покликав на перший урок.

Учень

Ми перегорнемо листки

Життя шкільного враз.

Вже зараз випускники,

Але колись ішли у перший клас.

Учень

Ну що згадаємо, дівчатка і хлоп'ятка,

Чотири роки нелегких.

Нехай почують мами й тата,

Що ми робили тут без них.

Учень

Перший клас, наш перший клас.

Скільки справ зустріло нас.

Треба фрукти рахувати,

По складах книжки читати.

Учень

Письмо - це справжні муки,

Від напруги ниють руки.

Але ж увесь час веди

Знаки, літери, склади.

В зошита задрались вуха,

Наче він уважно слуха.

Учень

Другий клас - пішла таблиця

І вночі вона нам сниться.

Ми її вчимо, вчимо,

На уроках «горимо»!

Учень

Різні дії як насіли,

Розібрати їх не сила.

Додавання, віднімання,

Жарти, мінімум старання.

А от множити, ділити -

Годі - браття говорити.

Учень

Стали вряд частини мови.

Як багато, чесне слово!

Як би тут не розгубитись

І хоча б чогось навчитись.

Учень

Ми всі засвоїли чудово:

Прикметник, суфікс, дієслово.

Диктантів купу написали

Досвідченими трохи стали.

Учень

Ось і третій рік у школі,

А сюрпризів ще доволі.

Цифри вирівнялись строєм,

Як солдати перед боєм.

Скільки їх не полічиш,

Стулиш рота і мовчиш.

Учень

ОХ мороки було з нами

Вчительці багато.

Як по сто слів за хвилину

Вчилися читати.

Учень

Далі йде четвертий клас.

До ДПА готують нас.

Треба шлях порахувати,

Звідкись час і швидкість взяти.

Не задача - просто мрія!

Розбери, яка тут дія.

Учень

Нелегкі завдання в мові:

Скільки звуків, букв у слові.

Підмет, присудок знайди,

Вірно речення склади.

Не питають, чи ти здібна,

Всім же грамотність потрібна!

(Пісня «Чому вчать у школі»)

(Вихід джентльменів)

1. Панове, невже у нас випускний?

2. Так, сер, чотири роки - це не жарти.

3. А пам'ятаєте, панове, якими ми малюками прийшли до школи?

4. Я навіть шнурків не вмів зав'язувати.

5. А я от довго не вмів навчитися вимовляти букву «ер», а тепер запросто «риба».

6. А я так довго плакав за дитячим садком.

7. А тепер?

8. А тепер буду плакати за початковою школою.

9. А яка у вас, сер, заповітна мрія?

10. Я, панове, навчився красиво малювати і мрію стати художником.

11. А я буду закрійником.

12. Що будеш закривати і відкривати двері?

13. Ну, що ви, сер, я мрію кроїти і шити модний одяг.

14. А я хочу стати солістом.

15. Невже, сер ви співаєте, як Вінник?

16. Ну що ви, сер, я просто мрію солити огірки і помідори. Хочу створити свою фірму, як «Верес» чи «Чумак».

17. Я вам чесно скажу: життя в нашій школі чудове, яскраве і цікаве.

(Пісня про школу)

(До дітей підходить маленька дівчинка з повітряною кулькою в руці)

Учениця. Ти хто ?

Дівчинка. Я твоє дитинство. Сьогодні я залишаю тебе.

Учениця. Почекай, не йди. Залишись ще хоч трохи.

Дівчинка. Не хвилюйся. Я приходитиму до тебе у снах.

Учениця. Я тебе ніколи не забуду !

Дівчинка. Прощавай ! ! !

(Пісня «Дитинства світ, чарівний світ»)

Вчитель

Погляньте, діти, на своїх батьків, їхні очі сяють щастям, а десь у глибині затаїлась тривога, бо попереду ще стільки випробувань. Батьки переживають у кілька разів більше, ніж ви самі. Тож любіть своїх рідних, будьте завжди гідними їх, дайте їм можливість гордитися вами.

Вчитель

Шановні батьки! Мені було дуже приємно працювати з вами, відчувати вашу зацікавленість у шкільних справах, прагнення, незважаючи на всою зайнятість, допомогти не тільки в організації дозвілля дітей, а й у вирішенні інших проблем. Я вдячна всім вам, шановні батьки.

Вчитель

Шановні гості! Дітки хочуть подарувати вам танок, який є візиткою нашого класу і по-сучасному називається флешмоб.

Веселі смішинки.
Плететься учень до класу: червоний, мокрий! Падає на стілець, стогне:
- Ой, не можу, зараз вмру!
Підходить хлопчик, питає:
- Петрику, що сталось? Тобі погано?
- Ой, нема чим дихати, вмираю...
- Ти захворів?
- Не можу, ой, ой, змучився....
- Може, додому підеш? (Учень одразу сідає рівно).
- Ти що? Чуєш дзвоник на урок? Ось на уроці і відпочину.

Чим відрізняються свійські тварини від диких ?

- Дикі тварини нікому добровільно не віддають молоко та яйця.

Скрутне положення
- Віто , скільки сім на сім?
- Та, здається, 47
- Ну, а вісім на чотири?
- Небагато - 44.
А пізніше у спортзалі
Віта подругам казала:
- В нас скрутне положення,
Бо таблиці множення
Наша вчителька не знає,
Кожен день мене питає.

(Пісня «Маляри»)

Вчитель

Пора дитинства - найцікавіша і найкраща пора. Я хочу, щоб ви завжди пам'ятали, що потрібно бути добрими. Завжди залишайтеся людьми і цього не забувайте. А радості життєві даруйте всім навколо, бо якщо ви любов віддаєте, то вона повернеться знову. Хай вам цікаво живеться і натхненно працюється. Хай здійснюються ваші мрії та на шляху зустрічаються лише добрі люди.

Учень

Школо наша початкова!

Прощавай і будь здорова.

Нових діточок стрічай,

А про нас не забувай.

Учень

Прощавай четвертий клас,

За тобою ми сумуємо.

Але добрий настрій в нас

Дзвінко ми співаємо.

Учень

Ми здружились між собою,

Дружба справжняя у нас.

Разом з нами наша дружба

Переходить в 5 клас.

Вчитель

Ми з вами вчилися і вчилися, а що робили наші мами й татусі? Я пропоную провести змагання з нашими батьками «Відгадай загадку»
Настав січень, розпустилися три ромашки, потім ще одна. Скільки квітів розпустилося? (Жодної)
Що на зиму роздягається, а на літо одягається? (Дерево)
Що це у воді водиться, з хвостом родиться. А як виростає, хвіст відпадає? (Дається 4 варіанти відповіді: риба, рак, жаба, кит. Правильна відповідь жаба)
Що трапилося 31 лютого? (31 лютого не буває)
Чим можна до неба докинути? (4 варіанти відповіді м'ячем, поглядом, стрілою, каменем. Правильна відповідь поглядом)
У матері п'ять дочок, у кожної по одному брату. Скільки всього дітей у матері? (6)
Хто плаває швидше: каченя чи курча? (Каченя, адже курча не вміє плавати)
Яке колесо при різкому повороті автомобіля не обертається? (Запасне)

Вчитель

Шановні батьки! Мені було дуже приємно працювати з вами, відчувати вашу зацікавленість у шкільних справах, незважаючи на всю зайнятість, допомогали не тільки в організації дозвілля дітей, а й у вирішенні інших проблем.

Дякую за те, що вони виховали у своїх дітях працелюбність, дисциплінованість, старанність, чуйність, поважне ставлення до людей, готовність прийти на допомогу, змогли прищепити їм високе почуття відповідальності.

Висловлюю подяку за активну участь у підготовці й проведенні батьківських зборів, засідань батьківського комітету, годин спілкування та інших навчально -виховних заходів.

Вчитель

Настає хвилююча мить: я хочу передати вас в надійні руки класного керівника 5 класу Лук'яненко Марини Олександрівни трішечки непосидючих, галасливих, проте талановитих, щирих і кмітливих випускників 4 класу. Ось такі вони наші діти, сьогоднішні четвертокласники. Чотири роки ми гріли їх своїм теплом, вчили розуму, добру. Тепер настає ваш час. Прийміть їх під свої крила, продовжуйте плекати і розвивати все те краще, що посіяли в них ми з батьками. Ведіть їх далі по нелегкій шкільній стежині.

Вчитель

УВАГА! А зараз настає самий урочистий момент. Зараз ви повинні дати клятву п'ятикласника.

Вчитель

Вступаючи в ряди учнів середньої школи, перед лицем своїх товаришів, батьків та майбутнього класного керівника урочисто

Учні

Обіцяємо

Вчитель

Прибігати до школи на перший урок з очима, що горять від допитливості.

Учні

Обіцяємо!

Вчитель

З вовчим апетитом поглинати всі знання і переварювати їх до кінця.

Учні

Обіцяємо!

Вчитель

Біля дошки стояти, як кращий воротар, не пропускаючи повз вуха жодного запитання.

Учні

Обіцяємо!

Вчитель

Плавати тільки на «добре» та «відмінно» у морі знань, пірнаючи до самих глибин.

Учні

Обіцяємо!

Вчитель

Підтримувати вогонь любові та поваги до вчителів та адміністрації школи.

Учні

Обіцяємо!

Вчитель

Не доводити вчителів до температури кипіння.

Учні

Обіцяємо!

Вчитель.

Бути гідними своїх батьків та першої вчительки.

Учні

Обіцяємо!

Вчитель

З гідністю нести високе звання «Учень Шполянської ЗОШ № 1» до закінчення школи.

Учні

Обіцяємо!

(Лунає шкільний дзвінок)

Створено за допомогою Webnode
Створіть власний вебсайт безкоштовно! Цей сайт створено з допомогою Webnode. Створіть свій власний сайт безкоштовно вже сьогодні! Розпочати